Németh Gábor | A bűvészkedés egyet jelent a titkok ismeretével

Látványos, modern műsorok, a bűvészet új dimenziója: Németh Gábor

Németh Gábor Magyarország egyik legdinamikusabban fejlődő bűvésze. Látványos utcai előadásaival folyamatosan a média középpontjába kerül, extravagáns személyiségével és nagyszabású produkcióival bármelyik színpadon megállja a helyét. Gábor elkápráztatta nézőit óceánjáró luxushajókon, nemzetközi varietéműsorokban, turnézott Cipruson, Amerikában, Olaszországban és Dubaiban. 2015-ben a milánói Világkiállítás hivatalos bűvészeként több mint ötezer nézőt varázsolt el. Emellett Freakeny című műsorával havonta egyszer az A38 Hajó közönségét is ámulatba ejti – legközelebb például július 27-én. Ennek kapcsán beszélgettünk vele kettéfűrészelt lányokról és egyéb trükkökről, a hazai szakma helyzetéről és egy lehetséges websorozatról (is).

Mesélj a kezdetekről, hogyan és mikor kerültél kapcsolatba a bűvészkedéssel? 

Aránylag későn, tizenhat évesen kerütem kapcsolatba a bűvészkedéssel, méghozá úgy, hogy rátaláltam a Bartók Béla úton lévő kultikus bűvészboltra. Mint tudjuk, tizenhat évesen az ember úgy érzi, hogy ő már mindent tud, én is úgy mentem be a boltba, hogy mutassanak nekem egy trükköt, amit én majd jól megfejtek. A srác mutatott egy trükköt, amiután teljesen nyilvánvalóvá vált, hogy ezzel sokkal egyszerűbb lesz csajozni, mintha gitározni tanulnék. Viccet félretéve akkor és ott tényleg annyira megtetszett ez a műfaj, hogy elhatároztam, hogy bűvész leszek. Fogalmam sem volt róla, hogy ezt hogy kell csinálni, de ez egyáltalán nem zavart. Szerencsére, a sok gyakorlásnak köszönhetően, ahogy teltek múltak az évek egyre több felkérés érkezett és azon kaptam magam, hogy már nem pusztán hobbi, hanem hivatássá vált.

Kik voltak az előképeid, akik máig nagy hatással vannak rád?

Természetesen David Copperfield, az örök klasszikus, aki új szintre vitte és megváltoztatta örökre a bűvészkedést formabontó egyedi stílusával. Magyarok közül Holcz Gábor, aki most már nem csak tanárom, hanem barátom és nagyon sok közös projektben dolgozunk együtt.

Mennyire van a bűvészetnek itthon kultúrája? Autodidakta módon képezted magad, vagy bizonyos mértékig lehet ezt hivatalos keretek közt is tanulni?

Rodolfó korában ez volt az egyik legnépszerűbb művészeti ág, tapasztalataim szerint az igény most is megvan rá. Ezt mi sem bizonyítja jobban, minthogy a külföldi tehetségkutatókban virágzik ez a műfaj és több külöldi csatonán is fut bűvész tematikájú műsor (pl. Dynamo). A bűvészkedés egyet jelent bizonyos titkok ismeretével, így zárt közösségen belül, szakmai konferenciákon szoktuk átadni egymásnak a tudásunkat.

 

Milyennek látod egyébként – az oktatás keretein túllépve – a színtér itthoni helyzetét? Mi lehetne jobb, mi lehetne rosszabb?

Szerencsére egyre több tanfolyam indul országszerte, így a gyerekek sokkal könyebben tudnak megismerkedni a bűvészettel, úgyhogy én abszolút pozitívnak látom a bűvészképzéseket.

Turnéztál Cipruson, Amerikában, Olaszországban és Dubaiban, felléptél nemzetközi varietéműsorokban és óceánjáró luxushajókon is. Hogy ér(e)z(t)ed, máshol más mutatványok a népszerűbbek, lehet ilyen szempontból kategorizálni a különféle közönségeket?

A trükkök között nagy különbség nincs, az emberek mentalitás az, ami más. Külföndön azt vettem észre, hogy az emberek szórakozatva akarnak lenni, míg itthon picit kritikusabban állnak hozzá mindenhez. Tapasztalataim alapján nem igazán a trükkök, hanem az előadó személyisége az, ami meghatározza a műsort.

Mik a legnagyobb tévhitek szerinted a bűvészkedéssel kapcsolatban?

Nincs minden bűvésznek nyula és alapvetően kevés kettőfűrészelt lány van a garázsban.

Melyik műsorodra vagy a legbüszkébb és miért?

A Freakency-re, mert itt sikerült kilépni a hagyományas bűvész sztereotípiákból és ennek köszönhetően született ez az újszerű, kortárs és modern műsor.

A honlapodon rengetegféle megrendelhető műsor van, a mentalizmustól a szabadulóművészetig. Mi kell ahhoz, hogy valaki több ennyire különböző műsorszámban is helyt tudjon állni?

Hozzú éveket kell tanulni különböző mesterek mellett, nyitottnak kell lenni. Ki kell lépni a saját konfortzónádból és új területeken kell kipróbálni magad.

Mire számítson az, aki úgy dönt, hogy elmegy az A38 Hajós Freakency estjeid valamelyikére?

Egy veszélyt, a kihívásokat és az extremitást ötvöző, látványos produkcióra, melynek központjában önmagunk ismerete, saját határaink átlépése áll. Egy műsorra, ahol főszerephez jut az érzékszervek finomítása, összehangolása, felerősítése, illetve kizárása. A váratlan és meglepő fordulatoknak köszönhetően az izgalom és az ámulat garantált!

Tervek, álmok, rémálmok?

Jelenlegi terveim között szerepel a Freakency terjesztése mellett egy websorozat létrehozása és egy helikopter eltüntetése.

Leave a Comment