Oldal kiválasztása

Az A38 Hajó nemcsak koncerthelyszínként és kulturális központként ismert, hanem innovációs műhelyként is, ahol már több mint 20 éve fejlesztjük saját vállalatirányítási és jegyértékesítési rendszereinket. Ezeket a rendszereket olyan intézmények használják, mint a BrainBar vagy a Nemzeti Művelődési Intézet. Erre az évtizedes tapasztalatra építve indítottuk el nemrégiben hatalkalmas workshop-sorozatunkat az NKA támogatásával, amely a magyar zenei és kulturális szereplőket célozta meg.

Kik vettek részt?

Workshop-sorozatunk tevékenységi köreit tekintve széles spektrumon mozgó szereplőket szólított meg: budapesti klubokat, kulturális közösségeket – például a Budapest Music Centert (BMC), a Fonót és a popkulturalis.hu szerkesztőségét –, valamint nagymarosi helyszíneket, mint a Tandem és a Partifecske képviselői is részt vettek. Célunk az volt, hogy a résztvevők megismerjék általunk fejlesztett digitális megoldásokat, és megmutassuk, hogyan segíthetnek ezek a mai online újmédia által támasztott szakmai kihívások kezelésében.

Miért tartottuk fontosnak ezt a workshop-sorozatot?

Tisztában vagyunk azzal, hogy a mai kulturális színtér számos technológiai kihívással néz szembe, például:

  • Nagy mennyiségű tartalom kezelése és rendszerezése különböző platformokon keresztül.
  • A felhasználói adatok fragmentáltságának csökkentése és szisztematikus rendszerezése.
  • Jegyértékesítési adatok elemzése és vizualizálása.
  • Archivált tartalmak hasznosítása és monetizálása.

Saját Compass és Passeum rendszereink konkrét megoldásokat kínálnak ezekre a problémákra, és ezeket a gyakorlatban is bemutattuk résztvevőinknek.

Milyen témákat dolgoztunk fel?

Workshop-sorozatunk három fő témakörre koncentrált:

  1. Rögzítés és rendszerezés: Bemutattuk a technikai eszközöket, a tartalom tárolási és feldolgozási folyamatát, valamint a streaming lehetőségeket.
  2. Archiválás és IT-megoldások: Ismertettük a Compass rendszer működését, az adatkezelési eljárásokat, valamint a külső tárhelyekkel való szinkronizáció lehetőségeit.
  3. Kommunikáció és értékesítés: Foglalkoztunk a hatékony tartalomdisztribúcióval, a YouTube-monetizációval, komplex szerkesztőségi rendszerek menedzsmentjével és a rendszereink által kínált tartalmi optimalizációs / automatizációs eszközökkel.

Hogyan szerveztük a workshopokat?

A hat alkalomból hármat fizikai helyszíneken rendeztünk meg – a BMC-ben, a nagymarosi Tandemben és a zebegényi Partifecskében –, hogy elősegítsük a személyes találkozásokat és kapcsolatépítést. A másik három eseményt online formában tartottuk, hogy a távolság ne jelentse akadályát a részvételnek.

Milyen eredményeket értünk el?

A rendezvénysorozatunk egyik legnagyobb eredménye egy új, zártkörű kulturális közösség kialakulása, amely támogatja a résztvevő intézmények munkáját az ismeretterjesztésben, tartalomkezelésben és értékmegőrzésben. A program lehetőséget adott arra is, hogy feltérképezzük a kulturális archívumok felhasználási lehetőségeit. Különösen büszkék vagyunk arra, hogy már most több sikeres együttműködés indult el a program kapcsán, és ezek folyamatosan gyümölcsöző eredményeket hoznak.

Ezzel a kezdeményezéssel az volt az elsődleges szándékunk, hogy irányt vegyünk a közös tudásalapú együttműködéseknek, és hogy az innováció, valamint a kulturális szféra összefonódása fenntartható megoldásokat teremthessen olyan diverz szakmai kihívásokkal foglalkozó, a piacon régóta aktív szereplők között, mint a workshopon résztvevő klubok és szereplők.