Hordalék, víz és rock’n’roll: így harcolt az A38 az elemekkel
A Duna áradása nem újdonság az A38-nak, de az utóbbi napok a 2013-as árvízéhez hasonlóan komolyan megizzasztották a stáb tagjait. Az összepasszírozott sarkköri és mediterrán légtömegből világunkra érkezett Borisz brutális erővel hozta Európa szerte az esőt, ami szeptember 18-ra, szerda estére 750 cm-re növelte a Duna vízszintjét Budapestnél, ami az alsó rakpart elöntéséhez vezetett. A Hajó hat napra bezárta kapuit, és a legénység egy része nekiállt megküzdeni a víztömeggel. A vízcsúcs szeptember 21-én jött el, amikor a Duna 830 cm-nél állt meg – ezzel egy jó ideje nem látott áradást produkálva.
A Petőfi TV és a Petőfi Rádió átmenetileg kiköltöztek és máshonnan sugározták a műsoraikat. A fedélzeten az A38 matrózai maradtak egyedül: szünetet nem tartva súrolták a hajótestet, a párizsi olimpia gerelyhajítóit megszégyenítő precizitással küzdöttek az uszadékkal és mindent megtettek, hogy a károkat minimalizálják. Az áradás nem csak hordalékot hozott, hanem komoly feladatokat a személyzet minden tagja számára, egészen a programok átszervezésétől kezdve a felmerülő műszaki problémák megoldásáig. Közben a közönség élőben figyelhette a nem mindennapi árvíz reality-t az A38 social felületein.
A NAGY vízállás csökkenése szeptember 23-án jött el, amikor a Duna végre 700 cm alá ment, ekkor az FKF és az A38 személyzete közösen nekiálltak rendbe rakni a helyszínt, hogy a Hajó minél előbb újra kinyithasson. Szeptember 25-én, szerdán ez végre meg is történt: az A38 újra fogadta a látogatókat, az M2 Petőfi TV és Petőfi Rádió pedig visszatért eredeti otthonába, a Hajó pedig visszazökkent a megszokott ritmusába.
Fotók: Járosi Alina, Emil Chalhoub