Oldal kiválasztása

A Titanic filmfesztivál zenei szekciójának egyik helyszíneként április 7 és 11 között számos remek film kerül bemutatásra az A38 Kiállítótérben. A filmeket eredeti nyelven, esetenként angol felirattal vetítik majd. Lesznek majd spirituális guruk, holywoodi hippikommunák, összetört szívű férfiak, proto-punk (énekesnők), legendás stúdiók és öt különdöző film. 

552794_362350060494523_1171398385_n.jpg

 

 A banda neve Halál (A Band Called Death)


Három fekete, detroiti testvér, akik a Stoogessal és az MC5-val egy időben, de tőlük függetlenül kezdtek el punkot játszani, a Queen és a Who hatására? Ráadásul harmincöt évig csak egy lábjegyzetnek számítottak a Sniffin’ Glue valamelyik gyűrött oldalán? Azután hirtelen az egyik legkeresetteb kislemez pont az övék lett? Öngyilkos bandatagok? Megkésett kultstátusz? A punk gyökerei? A banda neve Halál minderről, és még sokkal többről is szól, egy interjúkkal és archív felvételekkel is tűzdelt másfél órás dokumentumfilm keretében. 

Vetítjük: április 10 (csütörtök)

 

Sound City

A Nirvana egykori dobosa, a Foo Fighters jelenlegi énekes-gitáros frontembere, számos alkalmi formáció (például Them Crooked Vultures) motorja, Dave Grohl rendezett egy filmet a világ egyik legfontosabb stúdiójáról és ha már ott volt, megvette annak legendás keverőpultját és felavatta egy jammeléssel. Beugrott Rick Rubin, Josh Homme, Trent Reznor, Tom Petty és Neil Young, összerántottak egy albumnyi kísérőzenét, elfogyasztottak jópár liter whiskyt és sikeresen idéztek meg egy mára letűnt korszakot. Szenvedélyes és rock ’n’ roll totemállítás, informatív dokumentumfilm, remek hangulatú stúdiónapló, a titkos kedvencünk.

Vetítjük: április 4 (péntek), április 9 (szerda) 

 

 Mint egy idegen (Mistaken For Strangers)

“Ha a Mint egy idegen nem dokumentumfilmnek indult volna, biztosan működött volna high-concept komédiaként is.” – írja a The Dissolve, amiből sejthető, hogy a The Nationalről szóló dokumentumfilm a bandára jellemző kissé borostás, de mindig elegáns, boráztatta, egyszerre idealista és kiábrándult hangulatvilága mellett humorral és szeretettel nyúl az együttest övező mítoszhoz, a színfalak mögötti élethez és a testvérek kapcsolatához. A film alapjául szolgáló nyersanyagot ugyanis Tom Berninger, az énekes-frontember Matt Berninger öccse vette fel és vágta meg.

Vetítjük: április 11 (péntek)


 

A punk énekesnő (The Punk Singer)

Kathleen Hanna (Bikini Kill, Le Tigre, The Julie Ruin) szépen kiegyenesített középső ujja a szexizmus és az elvárások arcába. Önfejű, magabiztos nők. A feminizmus harmadik hulláma, a patriarchális társadalom alkonya. A riot grrrrrl mozgalom, csináld-magad esztétika, csapkodós gitárok és culágerpunk. Az elsőfilmes Siri Anderson önéletrajzi dokumentumfilmje a zeneipar egyik legmeghatározóbb figurájáról, olyan interjúalanyokkal, mint a világ egyik legmenőbb női basszusgitárosa, Kim Gordon, a Beastie Boys-tag Adam Horowitz vagy az ősrokker Joan Jett.

Vetítjük: április 5 (szombat), április 8 (kedd)

 

The Source Family

1971-et írunk, szinte minden nap kopogtat valamelyik nap vallás képviselője az ajtónkon – a legkülönösebb közülük pedig biztosan Yod atya volt, a színes rongyokba öltözött spirituális guru, aki mellékállásban holywoodi filmcsillagokat szolgált ki vegetáriánus menüvel. Tizennégy felesége, több, mint száz negyven követője és egy prog-rock zenekara volt. Hogyan kergess egy utópisztikus álmot úgy, hogy az imakönyv helyett a gitárért nyúlsz? El lehet-e hagyni az álomgyárat? Mi történik, ha egy prog-rocker vallási szekta összetűzésbe kerül a hatóságokkal? Minden kiderül a másfél órás dokumentumfilmből.

Vetítjük: április 7 (hétfő)