Oldal kiválasztása

Apokaliptikus éjsötét elektronika. Tömény zsibbasztó sötétség, abszurdumba hajló, zakatoló ingerorgia. Nyugtalanságukban gyönyörködtető hang a közeli jövőből, ami nem üt, hanem döngöl, és nem pörget, hanem darabokra szed. Ez a zenei képződmény a tánczene által kifejezhető érzelmek és érzések teljes skáláját felvonultatja. Ez Polldarier, aki február 17-én az Analog Balaton előtt melegíti be a színpadot.

Mesélj egy kicsit magadról. Hogyan, hol és mikor jött létre ez az egyszemélyes projekt?  
2018-ban kezdtem el a Polldarier-t Budapesten. Elegem lett az addigi dolgaimból, és valami olyasmit szerettem volna csinálni, ami igazán én vagyok és őszinte.

Volt vagy van ezen kívül más projekt, amiben részt veszel akár hangszeres zenészként, akár producerként?
Több projekten is dolgozom, de ezek még nagyon kezdetlegesek, ezért többet nem tudok róluk mondani. De első a Polldarier, és minden más csak utána jön.

Honnan jött a “Polldarier” név? Van valami mögöttes jelentése vagy esetleg háttér sztorija?
Jelentése nincs, egy olyan egyedi nevet szerettem volna kitalálni, ami még nem létezik, és magaménak tudom érezni. Poll – Jackson Pollock festőművész nevéből jött. Nagyon szeretem a munkáit és jó kiindulási alapnak bizonyult a Poll rész a nevéből. A többi betűt addig pórbálgattam hozzá, amíg meg nem tetszett az eredmény.

A zenéidet röviden “apokaliptikus, éjsötét elektronikaként” lehet jellemezni. Mi vagy ki inspirál téged ezeknek a megalkotásban?
Első körben magamból táplálkozok. Az érzéseimet és a gondolataimat jelenítem meg a zenén keresztül. „Szerencsére” folyamatosan tele van a fejem, így mindig van mihez nyúlni. Másik fontos dolog a Jazz. Főleg John Coltrane-t említeném. Nagyon felszabadít a zenéje és feltölt kreatív energiával.

Hogyan születnek a dalok? Hogyan kell elképzelni az alkotási folyamatot? A számok nagyrészt egyfajta tömény sötétséget árasztanak. Kell, hogy egy bizonyos, mélyebb érzelmi állapotba kerülj ezek megírásához?
Folyamatosan mélyebb érzelmi állapotban vagyok. De viccet félretéve, számomra a legfontosabb lépés, hogy minden, de tényleg mindent leírok. Mire oda kerülök, hogy konkrétan elkészítsem a zenét, addigra „papíron” és a fejemben már szinte teljesen elkészült a zene.

Producerként ismerhetünk téged. Ez azt jelenti, hogy a saját számaidnál is te viszed végig az egész zene készítési folyamatot, a dal megírásától, a hangszerelésen át a mix/mastering folyamatig?
A mixing / master nálam mindig kényes téma. Általában a mixingig én csinálok mindent, és utána küldöm masterre. Az újabb daloknál már a mixingre is bevontam egy külsős embert, Ádám Péter producert, aki a master előtt átnézi a mixemet és javít, ahol kell.

A zenéid inkább instrumentálisak és nagyon minimális bennük a vokális rész. Tervezel esetleg a jövőben feateket énekesekkel vagy rapperekkel?
Pár hónapja kezdtem el kísérletezni szöveges dalokkal, hamarosan kiderül, hogy mennyire működőképes számomra ez a dolog.

A dalokhoz készült klipek is hasonlóan szürreálisak és kaotikusak. Ezeknek az ötlete és megjelenítése is a te fejedből pattan ki?
Igen, a dalok készítése közben már látom magam előtt a képeket, mondhatni a zene megjelenik előttem vizuálisan. Sokszor már úgy készül el egy klip, hogy még nincs teljesen kész a dal.

Mik a terveid a jövőre nézve? Hol találkozhatunk veled 2023-ban?
Jelenleg a Pécsi Tudományegyetemre járok Elektronikus zenei médiaművészet szakra levelezőn és ez mindennél előrébb való most. Ezért két-három dalon (+ videó) kívül más nem nagyon várható idén. Koncerteknél szintén ez a helyzet.