Oldal kiválasztása

33872.jpg

Egy hete játsszák a magyarországi mozik a Tom Cruise főszereplésével készült Feledést, és a jegyeladási adatok alapján még pár hétig játszani is fogják. Önmagában ez nem lenne hír, de a helyzet az, hogy a Tron: Örökséget is jegyző Joseph Kosinski által rendezett monumentális sci-finek monstre hollywoodi szuperprodukcióhoz képest meglepően magas az A38-együtthatója. A film zenéjét ugyanis nem más szerezte, mint a tavaly a hajón telt ház előtt fellépő M83 énekes-frontember-megfejtője, Anthony Gonzalez. A soundtrack a filmmel egyidőben jelent meg, lejjebb mutatunk is belőle két, a Soundcloudra egy hónapja felkerült számot, de e hír aktualitását az adja, hogy tegnap átfogó interjú jelent meg Gonzalezzel a Pitchforkon.

Ebben a francia származású, de egy ideje – éppen filmes munkái miatt – Los Angelesben élő zeneszerző elmeséli, hogy éppen a tavalyi turné alatt (talán pont Budapesten) kapta felkérést, amit rövid vívódás után el is fogadott. Ahhoz képest, hogy a bemutató hetében általában „megtiszteltetés volt ilyen nagyszerű művészekkel dolgozni”-típusú promóciós interjúkat szokás adni, Gonzalez meglepően nyíltan és keresetlenül nyilatkozik a mainstream filmzene-gyártás frusztrációiról, és arról, hogy milyen fura kompromisszumokat kellett kötni. Még azt is megosztja, hogy az M83 mint zenekarnév a gyártó stúdió, a Universal nyomására került a stáblistára és a lemezborítóra a tavalyi szupersláger, a Midnight City sikere után – Gonzalez ugyanis a filmzenét teljesen függetlennek tartja az együttestől. Leplezetlenül beszél a számára irritáló és őt végtelenül dühítő kompromisszumokról, amiket egy 150 millió dolláros szuperprodukció esetében óhatatlanul meg kell kötni. „Elég kemény volt, amikor közölték, hogy a zeném túlságosan indie egy ilyen filmhez” – meséli, de azt is elismeri, hogy rengeteget tanult a zeneszerzésről, és nagyon büszke az alkotótársával, Joseph Trapanesével végzett irgalmatlan mennyiségű munkára, hiszen, mint mondja, a kétórás filmben egy és haromnegyed órán keresztül szól az aláfestőzene. (Trapanese egyébként a a közvetítő kapocs volt Kosinski és Gonzalez között, ugyanis a nyilvánvalóan frencselektró-mániás rendező előző filmjében együtt dologozott a filmzenén a Daft Punkkal, illetve az M83 legutóbbi lemezén, a Hurry Up, We’re Dreamingen a vonós- és fúvóstémákat hangszerelte.)

Hogy mennyire van köze az M83 egyébként általában „filmszerűnek” és „epikusnak” nevezett monumentális szintipopjához az epikus és monumentális Feledés zenéjének, azt ki-ki eldöntheti a moziban – vagy akár ezen az oldalon is, mivel itt van két részlet a soundtrackből: a Susanne Sundfør norvég énekesnővel felvett Oblivion, illetve az instrumentális, gigantikus szintiszőnyegekbe fúló StarWaves.

FRISSÍTÉS

Időközben megérkezett egy részlet a Jimmy Kimmel Live-ból, amiben Gonzalez élőben adja elő az Obliviont, Susanne Sundfør és sok-sok vonós társaságában: