Oldal kiválasztása

A kortárs zongoraművészet egyik legígéretesebb tehetsége két hatalmas sikerű, telt házas koncertje után ismét visszatér szeptember 23-án, hogy vadonatúj lemezét is bemutassa az A38-on. Meghitt, érzelmes játékmód, elképesztő vizualitás, a zongora és az elektronika magas szintű kombinálása várható.

A német származású Martin Kohlstedtnél kevés koncepciózusabb és ambiciózusabb zeneszerző-előadó van a kortárs neoklasszicista popzenében. A már-már a szentimentalizmusig érzékeny Kohlstedt képzett dzsesszmuzsikus és médiaművész, aki a weimari Bauhaus Egyetemen végzett. Egyetemi évei elektronikus zenével, filmművészeti kísérletekkel, színházi kísérőzenék írásával és hangoskönyvek létrehozásával töltötte.

A rengeteg empirikus kutatás után Kohlstedt megtalálta saját stílusát, amelyben igyekezett megteremteni a tradicionális komolyzene és a kísérletező elektronika közötti egyensúlyt. Különleges, meghitt, a közönség közepébe tolt zongorán előadott koncertjein gyakran manipulálja, loopolja, pitch-eli a zongorahangot, de Kohlstedt korábban így is jobban hasonlított régi vágású, vékony ujjú, érzékeny zongoraművészre, mint elektronikus kütyümágusra.

A mozgókép és a médiaművészet az iskola után sem tűntek el Kohlstedt munkásságából. Legutóbb a román Felsőbb törvény zeneszerzőjeként találkozhattunk a nevével, de a filmek mellett előadói személyiségének is szerves része a különleges vizualitás, legyen szó videoklipről, vagy akár egy koncertről. Korábbi, 2019-es Hajós koncertjének világát például a hazai Kiégő Izzókkal közösen álmodták meg, vetítésekkel, animált elemekkel léptek túl az egyszerű koncertélményen.

Idén márciusban megjelent Feld című lemeze viszont az eddigieknél is sokkal erőteljesebb elektronikus hangsúlyt kapott, az egész albumon tapinthatóan több a manipulált hang és a legzseniálisabb Cercle videókra emlékeztető utaztató elektronika. A médiaművészeti kalandozások is visszaköszönnek az új anyaggal, Martin Kohlstedt több olyan videót is rendezett, amik együtt lélegeznek a számokkal. Az összesen nem több, mint nyolc perces utazás tökéletesen tükrözi Martin koncepciózus gondolkodásmódját.