Snavs | A trap nagyon sok minden lehet

Interjú a dán DJ-producerrel
Hisztérikus hibridje a basszuszenénének és a hip-hopnak: Snavs
Hisztérikus hibridje a basszuszenénének és a hip-hopnak: Snavs

Snavs a kurrens basszuszenei színtér egyik kulcsfigurája, aki instrumentális hip-hopból, brutális basszusokból, szétroncsolt szintetizátorhangokból és nyakatekert ritmusokból gyúr valami elképesztően euforikusat, ami szinte kiált a táncparkettért. Ezt pedig hamarosan a magyar rajongók másodszorra is megtapasztalhatják, ugyanis a Next Level szervezésében Wiwek mellett január tizenhatodikán Snavs is megpróbálja majd elsüllyeszteni az A38 Hajót. Ennek kapcsán beszélgettünk vele a dán elektronikus zenei színtérről, a saját kiadójáról és arról is, hogy mi fogta meg a trapben.

Milyennek látod – visszatekintve – a kétezertizenötös évet? Sikerült mindent elérned, amit szerettél volna?

Kétezertizenöt kétségtelenül fontos év volt a karrierem szempontjából. Amit mindenképp kiemelnék, az a Yellow Claw-val közös munka, a Monstercates megjelenésem és az, hogy megalapítottam a saját kiadómat, a Riotville Recordst. Jó ideje tervben volt már egy saját kiadó, szóval örülök, hogy tavaly ezt is kipipálhattam.

Honnan jött a Snavs művésznév?

A snavs dánul mocskost, koszost jelent és úgy gondoltam, passzol a stílusomhoz, így az első számaimat már ez alatt az ‘alterego’ alatt töltöttem fel a Soundcloudra.

Mi fogott meg a trapben? Mit mondanál, miért ez a legnépszerűbb elektronikus zenei stílus manapság?

Mielőtt elkezdtem zenét írni, rengeteg dubstepet hallgattam, így az először olyan stílusú számokat írtam. Aztán amikor felfedeztem a trapet, azonnal beleszerettem, ez az érzés pedig máig töretlen. Imádom a stílusban rejlő energiát, a hangzását, a hangulatát. Szerintem azért a legmenőbb elektronikus zenei stílus jelenleg, mert a trap nagyon sok minden lehet nagyon változatos BPM-mel, plusz van egy kis hip-hopos beütése is.

Milyennek látod a kurrens dán elektronikus zenei színteret? Vannak új, izgalmas producerek, akikre érdemes odafigyelni?

Őszintén szólva a dán színtér inkább a mainstream tánczenei listák élbolyáról szól, de szerencsére vannak izgalmas producerek is, olyanok mint Fabian Mazur, Michael Parsberg, a Pegboard Nerds egyik fele vagy The Frederik.

Mesélj a Fabian Mazurral és a Yellow Claw-val közös munkáidról!

Fabian Mazur nagyon jó barátom, emelett kiváló producer, ráadásul hasonló a zenei ízlésünk is. Mindketten szeretünk kísérletezni és összegyúrni különböző stílusokat, szóval biztos fogunk még kollabrálni. Eddig azt hiszem öt közös számunk van.

A Yellow Claw-val közös munka miatt nagyon izgatott vagyok, egy nap rámírtak Twitteren és elkérték az e-mail címem, majd megkérdezték, hogy volna-e kedvem együtt dolgozni velük, én pedig azonnal igent mondtam! Elküldték nekem azt, amin épp dolgoztak, én pedig befejeztem. Valamikor idén fog megjelenni.

Ha már megjelenések, a színtér egyik legfontosabb kiadójánál, a Monstercatnél is jelent már meg zenéd. Mesélj erről!

Már régóta szerettem volna megjelentetni valamit a Monstercatnél és amikor befejeztem a Time című számomat, száz százalékig biztos voltam benne, hogy tökéletesen illeszkedne a katalógusukba. Annyi ingyenesen letölthető zenémet raktam már fel Soundcloudra, hogy úgy éreztem, itt az ideje annak, hogy egy nagyobb kiadónál is megjelenjen valamim. Jópár Monstercates megjelenésem lesz még, remixek és saját számok, de nem horgonyozom le náluk – a saját és más kiadóknál is jelennek majd meg zenéim.

Hogy jött az ötlet, hogy megalapítsd a saját kiadódat, a Riotville Recordst?

Már régóta terveztem egy saját kiadó alapítását, mert így be tudom mutatni a szerintem tehetséges producereket a rajongóimnak. A jövőbeli terveket illetően, folytatjuk a munkát, bármi lesz is, és mindenféle zenéket adunk majd ki. A Riotville Records esetében nem foglalkoztatnak a stílusok, csak hogy az adott zene jó-e vagy nem.

Mit gondolsz, mekkora lökést adott a karrierednek a webkettő aktív használata?

Hatalmasat, a webkettő remek platform és módszer arra, hogy eljuttasd az emberekhez a zenédet, aztán ők majd eldöntik, hogy tetszik-e nekik vagy sem. A webkettő nélkül nem tartanék most ott, ahol.

Melyik voltak számodra a kétezertizenötös év legkiemelkedőbb számai, (re)mixei?

Hú, rengeteget tudnék mondani, de most csak párat emelnék ki: Yellow Claw – Nightmare (feat. Pusha T); Slumberjack – Enigma; Fabian Mazur – Everybody Jack; Boombox Cartel – B2U; Stephen – Crossfire.

Leave a Comment