Tévé | Koncertfilmek ezen a héten

Reut Regev’s R*time, Grencsó Kollektíva, Lewis Jordan, Wattican Punk Ballet, Les Hurlements d’Leo, String Theory, Cactus Truck

Az A38 Hajó a TV-ben eheti ajánlatai között: Reut Regev’s R*time, Grencsó Kollektíva, Lewis Jordan, Wattican Punk Ballet,  Les Hurlements d’Leo, String Theory, Cactus Truck. Pontos vetítési időpontok, rövid ismertetők és videórészletek a heti adásokból a hajtás után!

10360904_800496693295515_1161657232531680287_n_1_.jpg

Január 5., hétfő, 00.00 (M2), And The Wiremen

A brooklyni And The Wiremen voltaképpen zenészek, művészek laza szerveződése, amit a társaság központi alakja, a dalszerző-gitáros-énekes, a Bee and Flower nevű zenekarral korábban már megfordult Lynn Wright tart össze. A folyamatosan változó társaság tagjai közé tartozik a New York-i progresszív pop jó pár fontos képviselője, például az A38-as koncerten is fellépő Sparklehorse-tag trombitás, Paul Watson, a Pere Ubu-tag Tony Maimone, vagy a Cloud Room basszusgitárosa, az And The Wiremenben hegedűn játszó Jon Petrow. Latin ritmusok éppúgy beleférnek Wright muzsikájába, mint minimalista, repetitív megoldások: az And The Wiremen zenéje egyszerre szöveg- és zeneközpontú, egyszerre épül a dalokra és az improvizációra – egészen különleges, ritkán hallható, nem mindennapi produkció lépett fel az A38 kiállítótermében.

 

Január 6., kedd, 00.00 (M2), Borbély Mihály ‘Old & New Grooves’ Trió

Egyik legsokoldalúbb multi-instrumentalistánk, aki ugyanúgy felbukkanhat autentikus népzenei, jazz vagy kortárs zenei produkciók szólistájaként, kompozícióit pedig jeles kamaraegyüttesek és szimfonikus zenekarok szólaltatják meg, ezúttal egy szikár trió élén bizonyítja: a Kárpát-medence, a Balkán és a jazz energiái könnyen gyűjthetők egy fókuszba. Az A38-on debütált „Old & New Grooves” triójában régi muzsikustársa, a Kárpát-medence és Afrika őserejét a színpadra varázsoló, ugyanakkor leheletfinom játékával is szájtátásra késztető Baló István dobolt, és egy ifjú tehetség, a mindkét „öreget” briliáns basszusokkal támogató Fonay Tibor bőgőzött és basszusgitározott.

  

Január 7., szerda, 00.00 (M2), Reut Regev’s R*time

Reut Regev Izraelben született és nevelkedett harsonaművész, zeneszerző, zenekarvezető, aki már fiatalon feltűnt a jazz-szcénán, előbb zongoristaként, majd harsonaszólistaként. Már hosszú évek óta New York-ban él, ahol férjével Igal Fonival és más zenészekkel duótól a négyfős felállásig különböző formációkban számos alkalmi vendégzenésszel lépnek fel. A R*time formáció rendkívül széles skálán mozog az alkotói hangulatokat és zenei stílusokat illetően egyaránt. Minden koncertjük egy vad és izgalmas utazásra visz, amelyen egymással szédületes szellemi közelségben együttműködő zenészek alkotnak egészen egyedülállót.

 

Január 8., csütörtök, 00.00 (M2), Grencsó Kollektíva feat. Lewis Jordan

Grencsó István szaxofonos és fuvolista a magyar avantgárd jazz kiemelkedő alakja. Grencsó repertoárja rendkívül sokszínű, a zeneszerzőt a formai változtatások mesterének tartják. Improvizatív zenei kísérletei mellett feldolgozott számtalan jazz-standardet, aktuális divatirányzatoktól függetlenül játszott pop-, rock- és ethno zenét, újraértelmezte a hatvanas évekbeli magyar tánczenéket, sanzonokat, komponált klasszikus zenébe hajló szvitet. Lewis Jordan, a San Fransiscó-i születésű polihisztor a blues egyik fellegvárában, Chicagoban nőtt fel, ahol sokoldalú muzsikusok társaságában tanult az évek során. A polihisztor kifejezés nem véletlen: a szaxofon bűvölése mellett költészettel, színészettel és darabírással is foglalkozik az amerikai művész. Lewis Jordan, mint előadó, a zene és az írott szavak közé próbál hidat verni: a kompozíció, a hangszer és a költészet szintjén egyaránt.

Január 9., péntek, 00.00 (M2), Wattican Punk Ballet

A Deti Picasso tagok új zenekara, a Wattican Punk Ballet nevű lehengerlő örmény geg-tánc-punk duó székhelye egyrészt Moszkva és Jereván, másrészt Budapest. Tagságát két testvér alkotja, Karen, a férfi, és Gaya, a nő, vagyis az a két Arutyunyan testvér, akik felénk leginkább a legendás örmény pszichedelikus zenekar, a Deti Picasso két oszlopaként vált ismertté. Zenéjükben megannyi különös elem keveredik izgalmas és lenyűgöző egységgé: találunk benne pszichedelikus rockot, táncos punkot, eltorzított és kiforgatott pop hatásokat, valamint színpadi megjelenésükben szinte színházi megoldásokat, húzásokat.

Január 10., szombat, 23.05 (M2), Les Hurlements d’Leo

A Les Hurlements d’Léo együttes az egyik legjobb francia zenei exporttermék, képviselői és egyben iránymutatói is az új-hullámos francia sanzonnak. A Bordeaux-i bárzenéléseket követően a 90-es évek végén indult be a karrierjük. Hegedű, tangóharmonika, trombita, nagybőgő, akusztikus gitárok, tradicionális folklór zene és cigány muzsika, valamint a külföldi fellépések inspirációi jól összekeverve eredményezik a francia alternatív zenei színpad Hurlements d’Léo-s egyvelegét. A bordeaux-i Les Hurlements d’Léo együttes tagjai nem először járnak hazánkban, hisz már több nagysikerű koncertet tudhatnak maguk mögött, többek között a Sziget-Fesztivál Világzenei Nagyszínpadán is. Európán kívül is szívesen látott vendégek, jártak már Kanadában, Ausztráliában, Japánban, Oroszországban, Szíriában és számos afrikai országban is.

Január 11., vasárnap, 23.10 (M2), Cactus Truck feat. Pándi Balázs

Nem nevezte véletlenül Terrie Ex a 2011-es Wire magazinban az év felfedezettjének a Cactus Trucko-t, s Andrey Henkin sem az év koncertjének 2012-ben New York-i fellépésüket a New York City Jazz Record-ban. Mert a Cactus Truck megindítóan intenzív zenét hoz létre. Testileg és lelkileg is lebilincselő állapotot, amelyben a hallgatójuk kénytelen megadni magát nyers és tiszta érzelmeiknek, amelyek hangszereikből törnek elő. Minden fellépésükön újabb és újabb határokat bontanak le, amit iszonyatos gyors léptékű magasfeszültségű zenéjükkel valósítanak meg. 2010-ben alakultak meg Amszterdamban, s azóta száznál is több koncertet adtak Európában és az Egyesült Államokban. A szabad-improvizációs számos nagy klasszikusával dolgoztak már együtt, amilyen Terrie Ex, Jeb Bishop, Nicolas Field.

  

Leave a Comment