Mutiny On The Bounty | Imádjuk az egészet

Interjú az európai színtér egyik legizgalmasabb math rock zenekarával
Remek, okos-matekos, magávalragadó math rock: Mutiny On The Bounty
Remek, okos-matekos, magávalragadó math rock: Mutiny On The Bounty

Három évvel legutóbbi budapesti koncertje után ismét fellép Luxemburg és az európai színtér egyik legizgalmasabb math rock zenekara, az új lemezét nemrég megjelentető Mutiny On The Bounty. A frissen induló A38 Sessions sorozatban a MOTB a Gozsdu Manó Klubban mutatja majd meg október huszonhatodikán, hogy miért volt idén tőlük hangos a Primavera Festival, és milyen remek, okos-matekos, magávalragadó math rock lemez is az új album, a Digital Tropics. Sasha ‘Falcon’ Schmitz dobos-énekessel beszélgettünk a nyolcvanas évek zenéjéről, arról, hogy miért instrumentális az új lemez és hogy lehet túlélni a tagcseréket.

A zenekar neve a tizennyolcadik századi történelmi eseményből vagy az azonos című Marlon Brando filmből jött? Mi fogott meg benne?

Igazából nem gondoltunk sem egyikre, sem a másikra, vagy bármi kapcsolódóra amikor nevet választottunk. Egy viccnek indult, de tetszett az ötlet, hogy lázadás (mutiny) tör ki a gitárok között, folyamatosan csatáznak egymással.

Három éve már felléptetek Budapesten, milyen emlékeitek vannak arról a koncertről?

Arra emlékszem, hogy Budapest gyönyörű! Sajnos – akárcsak a turné többi állomásán – nem volt túl sok időnk arra, hogy körülnézzünk a városban. Remek koncertet adtunk a Tera Melossal és ha jól emlékszem, utána átmentünk egy hip-hop partyra és nagyon berúgtunk a Shell Beach-es Palival (Somló Pál, gitáros), aki jó barátunk.

[bandcamp width=100% height=120 album=2983591652 size=large bgcol=ffffff linkcol=0687f5 tracklist=false artwork=small]

 

És az idei Primaverás fellépésetekről? Hatalmas hype volt a koncertjeitek körül. Volt időtök arra, hogy megnézzetek más zenekarokat is?

A Primavera hihetetlen volt. Négy koncertet is adtunk, és mindegyik elképesztő élmény volt. Sokan voltak rajtuk és az emberek teljesen megőrültek. Imádtuk az egészet. Plusz megnéztük az Alt-J-t, James Blaket, a Junglet és az amm-ot.

Hogyan vészeltétek át az elmúlt tíz év tagcseréit?

Mindig nehéz hozzászokni egy-egy új tag érkezéséhez. Bizonyos értelemben mindent az elejéről kell kezdenetek, de a zene és a zenekar iránti szenvedélyünk nagyon fontos számunkra és ez átsegített minket a nehéz időszakokon.

 Idei, Digital Tropics című albumotok már teljesen instrumentális. Ez tudatos döntés volt, vagy csak így alakult?

Nem döntöttük el, egyszerűen csak így alakult. Amikor elkezdtük írni az új album dalait, nem éreztük úgy, hogy kellene belük ének. Sokkal több teret hagytunk a gitároknak, amik most sokkal dallamosabbak lettek és bizonyos értelemben át is vették az ének szerepét.

[bandcamp width=100% height=120 album=1366035623 size=large bgcol=ffffff linkcol=0687f5 tracklist=false artwork=small]

Másképp írtatok dalokat emiatt? Milyen volt együtt dolgozni Jan Kerscherrel dolgozni a Digital Tropicson?

Remek élmény volt, Jan kiváló hangmérnök, producer és zenész. Nagyon produktív időszak volt, főleg mert előre eldöntöttük, hogy az album nagy részéta stúdióban írjuk majd meg. A munkamódszerünk is változott, ezúttal mindenki sokkal jobban kivette a részét a dalírásból. Mindenki hozzátette a maga részét a számokhoz, vagy ő írta meg az egészet! Úgy érzem, hogy a Digital Tropics tényleg a négyünk együttműködéséből született.

Több interjúban is azt nyilatkoztátok, hogy a Digital Tropics írásakor főleg a nyolcvanas évek zenéje, a hip-hop és az elektro hatott rátok. Mit gondolsz, mennyire tükrözi ezt a lemezt?

Abszolút, nagyon nagy hatással volt arra, ahogy a dalokat írtuk és ahogy szól az album. Mindig is több stílus hatott ránk, mint a math- és a post-rock, de most ezek a hatások erősebek lettek. Azt hiszem, groove-osabb és bizonyos értelemben „táncosabb” lett az új lemez emiatt.

Sok zenekarral turnéztatok már, de melyeket élveztétek a legjobban?

Szerencsére tényleg sok kiváló zenekarral volt lehetőségünk már turnézni, olyanokkal, mint a Maps & Atlases, az And So I Watch You From Afar, Cinemechanica, Rumble In Rhodos, Dana Plan, No Metal In This Battle és mások.

Mely idei lemezeket szerettétek/várjátok a legjobban?

Lemezek szempontjából az idei év már nagyon jó volt és még nincs vége! Nagyon szerettük a Delta Sleeptől a Twin Galaxiest, az Everything Everythingtől a Get To Heavent. Meg az új Battlest.

Leave a Comment