Popof | Csodálatos emlékeim vannak Budapestről

Interjú Alexandre Paounovval, azaz Popoffal
Aki ezreket táncoltat meg napról napra: Popof
Aki ezreket táncoltat meg napról napra: Popof

A francia technó egyik legnagyobb alakja, Popof április kilencedikén ismét Budapesten, ezúttal az A38 Hajón! Az ibizai klubok egyik legnépszerűbb DJ-je, Svan Väth Cocoon kiadójának egyik húzóneve, nagyszerű remixek gyártója Tigától a Depeche Mode-ig… ez mind Popof, akinek elegáns, deep house-zal kacérkodó, érzelmes minimáltechnójára alkalmanként ezrek táncolnak, és aki most háromórás monumentális szettel készül a hajós fellépésre. Ennek apropóján faggattuk őt az amerikai és az európai partyszíntér különbségeiről, a tavaly megjelent új albumáról és még sok másról

Többször is játszottál már Magyarországon, milyen emlékeid vannak az itteni partykról?

Valóban sokszor játszottam már Magyarországon és mindegyik alkalomról csodálatos emlékeim vannak. Sok különleges helyszínen léphettem fel, mint egy kastélyszerűség, egy elhagyatott metróállomás, a B My Lake fesztivál… mindegyik emlékezetes volt, a magyar közönség nagyon tudja, hogy kell bulizni!

Vannak különbségek szerinted az európai és az amerikai partyzók között?

Szerintem Európa és Dél-Amerika rendelkezik igazán egy klasszikus értelemben vett elektronikus zenei kultúrával. Amerikában inkább a house és az EDM divatos, le vannak maradva a techno és a tech house terén. De ez szép lassan változik, a színtér ott is növekszik.

Most egy különleges három órás szettet játszol majd. Másképp készülsz az ilyen alkalmakra, mint egy „hagyományos” szettre?

Nem igazán. Talán csak annyi, hogy elegendő mennyiségű változatos, különböző számot kell összeválogatnom, hogy egy olyan szettet tudjak játszani, ami a közönség minden igényét kielégíti.

Régóta nem jelentettél meg semmit, csak egy-egy számot, különböző válogatásokon. Tavaly viszont kiadtál egy egész albumot, a Love Somebody-t.

Összerakni egy albumot elég sok időt vett igénybe. Megírtam úgy harminc különböző stílusú számot, amik mind egy kicsit ‘houseos’-nak hangzottak. Aztán kiválasztottam azokat, amik a legjobban illettek abba a hangulatba, amit el akartam érni.

A Love Somebody a Cocoon helyett a Hot Creationsön jött ki. Miért döntöttél így?

Egyszerűen ráírtam Jamie Jonesra, hogy hallgassa meg a számokat amiket írtam és tetszettek neki, szóval kiválogattuk azokat, amelyek a legjobban illenek a Hot Creations szellemiségéhez.

Az Always On My Mind című számot leszámítva Arno Joey énekel az album legtöbb dalában, akivel már többször is együtt dolgoztál. Számodra mi teszi őt ideális partnerré?

Az egész projekt nagyon természetesen történt. Elkezdtünk dolgozni pár közös számon és nagyon jól ment. Hamar elkaptuk a másik hullámhosszát, ezért úgy döntöttünk, hogy az egész együttműködést egy teljesen új szintre emeljük.

A Love Somebody nem az a fajta tánctér-kompatibilis zene, ami tőled megszokott. Szándékosan indultál el egy új irányba, vagy szimplán így történt?

Szerintem egy albumnak másmilyennek kell lennie, mint például egy EP-nek. Utóbbinak a tánctérre kell fókuszálnia, mert a klubok számára készült. Ez pedig azt jelenti, hogy az album célja más: érzékinek és groove-osnak kell lennie, olyannak, amilyet feltehetsz bármilyen napszakban; nem kell feltétlenül klub-kompatibilisnek lennie. Szerintem tökéletes hallgatnivaló egy party előtt vagy után.

Mik a terveid idénre a kiadóddal, a FORM-mal?

Sok meglepő kiadvány érkezik majd, olyan veteránoktól mint Julian Jeweil és újoncoktól mint az Animal & Me. A remixekről nem is beszélve…

Leave a Comment