Új lemez | Apey: Foxes
Áron András, azaz Apey május 21-én mutatja be hosszú ideje várt visszatérő nagylemezét az A38 Hajón. Az Apey And The Pea frontember-éneke-gitárosa zenekarának erőteljes stonerje helyett szólóprojektjében inkább a költőiségre és a közvetlenségre épít. Az új lemez, a FOXES nagyon személyes és nagyon meghitt anyag lett. Minden hangszeren Apey játszik, a felvételek is saját otthonában készültek. A lemezen tizenegy szám szerepel, melyek András elmondása alapján a saját alvás- és életviteli problémáiból születtek: a dalok esténként köré gyűltek, mint a rókák. Mivel Apey a FOXES-t az A38 Hajón mutatja be, adta magát, hogy az album premierje is a hajó blogján legyen – a dalszerző-előadó kommentárjaival kiegészítve.
Zalaszentgróton Bánházi Gabikával (összes Apey & The Pea-lemez, Operentzia, R33) kevertük a FOXES-t, kályhával fűtés, kizárólag napelemmel létrehozott áram, éjjelente rókák sikolyait, üvöltéseit próbáltuk rögzíteni, amikor elfáradtunk hajnalban, átsétáltam egy másik kunyhóba aludni, ahová egy 50-100 méteres sötét út vezetett, miközben vittem magammal a tüzelni valómat, és üvöltöttek rám a rókák a komor hegyoldalból. Miután hazaértem Pestre, egy teljes hétig negyven fokos lázam volt a kimerültségtől és a hidegtől, de végighallgatva ezt a lemezt, minden egyes percét megérte.”
Az egyes dalokról pedig a következőt mesélte:
Flying to Alaska:
Őt tavaly írtam egy keserves hosszú meló után reggel mérgesen, szerelmesen betépve. Van egy eredeti demója, ami nekem valahogy jobban tetszik de sikerült elkapni a makacs és szarkasztikus hangulatot ami azon a reggelen volt.
Personal Demon:
A&TP próbateremben írtam egy húrozás után, ez szintén egy kissé rohadtul szarkasztikus darab, leginkább önmagamnak egy hatalmas fel- illetve beolvasás, illetve azért természetesen mindenki másnak is (nevet). Gitárszólónak gigantikus yee, igazából azt sem tudom hogy sikerült ilyen jól, nem tudnám újra eljátszani (nevet).
Where All the Dogs Die:
Őt kb tíz évvel ezelőtt írtam (2006), rajta volt a 2008-as első demo lemezemen (Smoke & Pretty Kettle). Egy filmben hallottam először arról hogy az öreg kutyák elmennek és keresnek maguknak egy helyet meghalni, ez lenyűgözött és le is döbbentett nagyon, innen kapta a címét. Szövegileg leginkább azokról a dolgokról szól amikkel én szembe néztem csikó koromban.
Goldmark:
Az utcáról szól ahol felnőttem, nagyon imádtam és a mai napig megnyugtató néha arra járni, ez az egyik kedvencem a lemezről, nagyon megmozgat ahányszor hallgatom.
Foxes:
A leadási határidőm utolsó napjaiban pottyant be elég váratlanul. Amikor kész lett tudtam hogy ő lesz a „Foxes”. Szövegileg az egyik kedvencem, borzasztóan őszinte és egyszerű dolgokról szól, a világvége tökéletes aláfestő zenéje.
Throw All My Shoes & Put Aside to Rest:
2012 körül írtam enyhén bepiálva egy reggelen, de leginkább élőben létezett eddig illetve a Balcony TV-s felvételen amit jobban szeretek picit. Ez inkább egy katedrális verziója.
Frozen Tart:
A rohadt első demoja (nevet) azt bírom, de itt meg imádom ahogy a végére kinövi magát és forgat magával az a rengeteg minden ami együtt szól de összekapcsolódik, még az általános iskolás furulyám is szól rajta (nevet). Nagy köszönet Bánházi Gabikának aki hatalmas munkát végzett hogy ilyen teátrálisra sikerüljön a hangzás, imádom.
Cold River:
Az a baj hogy nem emlékszem mikor írtam, de nagyon szeretem a gitárok és a szám egyszerűségét.
Arabrab in Red:
Letagadhatatlanul a legpoposabb, pedig nem direkt (nevet) és igen ez egy szerelmes szám. A nyálacska mellet azért bírom benne hogy szerkezetileg meg pont teljesen anti pop és rádió.
The Fox:
Kutyasétáltatás közben jött az ötlet erre. Ezt eredetileg az utolsó szám (True Star) legelejére terveztem, de inkább külön választottam.
True Star:
Ez A legjobb szám amit valaha írtam.. lenyűgöz akárhányszor hallgatom, ez A kedvenc, imádom a szövegét, egy elbeszélés az emberiségnek, három részből áll a szám, első a pusztulás, második a megszűnés, harmadik az újjászületés. Imádom hallgatni. Gigantikus köszönet Bánházi Gabikának itt is a tökéletes befejezésért, így ez a leghosszabb szám amit valaha írtam (nevet).
A cikk elkészülését a Cseh Tamás Program és a Nemzeti Kulturális Alap támogatta.