Hajógyár: a magyar popkultúra új otthona

Új multimédiás platformot indít a Petőfi Kulturális Ügynökség Hajógyár néven. Az összesen 28 különféle műsort integráló felület első körben Youtube-csatornával és social media oldallal rajtol el, azzal a céllal, hogy bemutassa a kortárs magyar kultúra legfőbb értékeit, a már ismert előadóktól egészen a legfrissebb tehetségekig. Mainstream alkotók mellett találkozhatunk majd a műsorokban műfaji megkötéstől mentesen a hazai underground alakjaival is. A hangsúly az értékteremtésen van, legyen szó a klasszikus értelemben vett magaskultúra-, vagy a populáris kultúra szereplőiről.

A Hajógyár.hu tartalmaiban nem csak zenei alkotók pályájáról, életéről tudhatunk meg többet, de külön videó sorozatokban ismerhetjük meg a tánc, az irodalom, a gasztronómia, és a képzőművészet tehetségeit. A műsorstruktúra is változatos: a klasszikus portrék és interjú-műsorok mellett a Hajógyár turisztikai ajánlókkal is rendszeresen jelentkezik, sőt, a felületen olyan tartalmakkal is találkozhatunk, amelyekben az előadók különleges környezetben adják elő dalaikat, vagy a dalszerzés folyamatába avatják be a nézőt.

Bemutatkozik a Hajógyár

Mi mindennel készül tehát a Hajógyár? A Muzik mini-koncertjeivel már találkozhatott a közönség, az Ütem és az Életút portrésorozatok első epizódjaival egyaránt. Izgalmas új irányból közelít a hazai művészélet különféle szegmenseihez a Varroda, a Kézmívesek, az Ecsetvonás és a Fényes élet, de izgalmas információkat tudhatunk meg a Szavak hatalma és a Divatos videóiból is. Akit pedig inkább a látvány mozgat, kedve szerint válogathat a Táncos lábak, a Kunszt, a Hátizsák vagy a Bárturné adásaiból. Gasztro-kalandozásokra indulhatunk a Gyerekkor íze és a Négy évszak vendégeivel, vagy akár azt is megnézhetjük, hogyan keresi a versélményt egy József Attila-díjas író korunk rapszövegeiben. A fenti példákból is kiderül, hogy nem szokványos tartalmakkal, különleges helyszínekkel és témákkal, érdekes perspektívaváltásra hív a Hajógyár.

Saját bevallása szerint a Hajógyár mögött álló kreatív team fő küldetése, hogy egy közös, interaktív platformra gyűjtse a magyar kortárs kultúra értékteremtő alkotóit azzal a közönséggel, aki már online vizuális- és audio tartalmakon keresztül fogyasztanak médiatartalmakat. Ahogy a Hajógyár szlogenje is mondja: megszületett a magyar popkultúra új otthona.

A bemutatkozó esemény élőben követhető és később is visszanézhető:

 

Leave a Comment